Home / Tehnologie / Internet / De ce se deconectează în continuare WiFi-ul meu? 6 remedieri la îndemâna oricui.

De ce se deconectează în continuare WiFi-ul meu? 6 remedieri la îndemâna oricui.

Dacă v-ați întrebat vreodată: „De ce se deconectează în continuare WiFi-ul meu?” iată câteva dintre cele mai comune motive pentru întreruperile internetului și ce puteți face în privința acestora. Indiferent dacă vă aflați în etapele finale de cercetare ale unei lucrări majore, într-un apel Zoom pentru muncă sau pur și simplu vă aflați în timp ce urmăriți un film pe Netflix, o conexiune WiFi întreruptă într-un moment inoportun este un lucru neplăcut.
Internet Sfaturi Wireless
septembrie 28 2024, 16:37 10 minute timp de citire
De ce se deconectează în continuare WiFi-ul meu? 6 remedieri la îndemâna oricui.

1. Sunt conectate prea multe dispozitive

Pe vremuri, gospodăria medie avea un computer sau două la care să se conecteze. Acum, cu smartphone-uri , iPad-uri, televizoare inteligente și multe altele, nu durează mult până când rețeaua ta WiFi este supraîncărcată.

În mod surprinzător, chiar dacă un dispozitiv conectat nu trimite/primește în mod activ date, va consuma totuși o parte din lățimea de bandă disponibilă. Dacă aveți multe dispozitive conectate, puteți începe să vedeți încetiniri sau scăderi ale conexiunii WiFi.

Remedierea nr. 1: Deconectați dispozitivele

Prima și cea mai ușoară remediere este să deconectați dispozitivele neutilizate de la WiFi. Cel mai simplu mod de a face acest lucru este să vă schimbați pur și simplu parola WiFi, ceea ce va da deconecta toate dispozitivele. Apoi, puteți permite numai anumitor dispozitive să se conecteze. Dacă acest lucru nu este fezabil, puteți încerca și să schimbați benzile (poate să vă conectați la banda de 5 sau 6 GHz în loc de cea de 2,4 GHz, unde poate fi mai puțin aglomerată).

În general, banda de 6 GHz are cea mai rapidă conectivitate , dar o gamă mai scurtă decât banda de 2,4 GHz, care are o rază mai lungă, dar poate fi mai lentă. Schimbați banda accesând setările individuale ale dispozitivului.

Remedierea nr. 2: reduceți utilizarea WiFi

Reduceți temporar utilizarea intensă a WiFi. De exemplu, nu mai jucați sau vizionați filme pe serviciile de streaming, iar întâlnirea dvs. Zoom se poate stabiliza.

Remedierea nr. 3: Actualizați-vă internetul

În cele din urmă, poate fi necesar să vă contactați furnizorul de servicii de internet și să vă actualizați conectivitatea . Mai întâi, rulați un test de viteză pentru a vă verifica viteza actuală.

Este posibil să aveți prea multe dispozitive conectate pentru viteza de internet pentru care plătiți. Dacă acesta este cazul, contactați furnizorul dvs. de internet pentru a face upgrade la un plan de internet cu o viteză mai mare. Dar poate doriți să încercați mai întâi unele dintre celelalte remedieri ale noastre înainte de a cheltui banii.

Remedierea nr. 4: Resetați setările de rețea ale computerului

Dacă ați verificat managerul de dispozitive și ați stabilit că adaptorul de rețea nu funcționează, puteți încerca să vă resetați rețeaua. Deși aceasta nu este cea mai convenabilă opțiune, revenirea la setările din fabrică poate pune capăt problemelor legate de căderea internetului. Computerul și alte dispozitive vor uita numele rețelei WiFi, setările VPN și multe altele.

2. Routerul este într-un punct prost

Locația routerului dvs. este unul dintre cele mai frecvente motive pentru problemele de conectivitate la internet, spune Dacă punctul dvs. de acces este îngropat la trei uși mai jos într-un dulap și dispozitivul la care încercați să-l conectați se limitează la limitele exterioare ale intervalului de semnal, vă veți confrunta cu o scădere a semnalului până când vă apropiați dispozitivul. la punctul de acces.

Soluție: instalați routerul într-o locație mai bună

Instalați routerul în camera în care intenționați să utilizați cel mai mult sau cât mai aproape posibil. Ridicați routerul astfel încât să nu existe obstacole în cale și plasați-l cât mai aproape de mijlocul casei.

De asemenea, ar trebui să stați departe de obiectele reflectorizante precum sticlă, oglinzi și metal, deoarece semnalele WiFi tind să iasă din ele.

3. Primiți interferențe radio

Cei mai mulți dintre noi își plasează routerele WiFi lângă telefoanele noastre fără fir, dispozitivele Bluetooth și televizoarele inteligente, iar acest lucru face ca toate aceste semnale diferite să interfereze între ele și, în cele din urmă, duc la scăderea semnalului. Dacă te-ai întrebat vreodată de ce telefonul tău nu mai primește WiFi când ești lângă cuptorul cu microunde, este din cauza interferențele radio. Interferențele radio pot apărea și dacă locuiți într-o clădire de apartamente sau apartamente și fiecare are propriile routere WiFi în imediata apropiere.

Soluție: Schimbați canalul

Schimbați canalul pe care funcționează WiFi. Folosiți o aplicație, cum ar fi WiFi Analyzer, care vă spune ce canale WiFi sunt utilizate cel mai mult. Alegeți un canal care este cel mai puțin utilizat.

În mod alternativ, treceți la banda de 5 GHz. În general, aceasta este o soluție foarte bună pentru WiFi în blocurile de apartamente unde pot exista sute de puncte de acces în funcțiune în banda foarte populară de 2,4 GHz, dar relativ puține dintre ele funcționează la 5 GHz. GHz.

4. Cardul wireless necesită actualizare

Driverele de pe dispozitivele electronice, cum ar fi imprimantele și computerele, necesită actualizări semi-regulate, altfel nu vor funcționa bine. Dacă vă confruntați cu conexiunea la internet – mai ales dacă este pe un singur dispozitiv – verificați dacă driverele dispozitivului au nevoie de actualizare.

Remedierea: actualizați driverul cardului wireless

Ca și în cazul altor tipuri de tehnologie, va trebui să mergeți direct la sursă pentru a repara acest murat. Pentru a vă actualiza driverele pentru cardul wireless, accesați site-ul web al producătorului și obțineți cele mai recente versiuni.

5. Routerul are nevoie de o pauză

Ținem telefoanele mobile, laptopurile și o varietate de lucruri digitale pornite tot timpul – indiferent dacă le folosim – și ne așteptăm să funcționeze la potențial maxim. Routerele nu fac excepție de la acest obicei, dar au nevoie și de o pauză ocazională!

Soluție: Opriți și porniți modemul

Opriți routerul și modemul și mențineți-le deconectate pentru cel puțin 30 de secunde. Apoi reporniți-le în această ordine: Mai întâi, conectați modemul și așteptați să se conecteze complet. Apoi va trebui să porniți routerul.

6. Aveți nevoie de echipamente noi

Uneori, toate repornirile și repoziționările pur și simplu nu îmbunătățesc lucrurile. În aceste cazuri, probabil că este timpul pentru noi tehnologii. Vechile routere devin din ce în ce mai puțin compatibile cu serviciile mai noi. S-ar putea să descoperiți că funcționează după o resetare... pentru o perioadă. Dar, în cele din urmă, va trebui să obțineți un router mai nou.

Dacă închiriați de la furnizorul dvs. de WiFi, verificați din nou dacă utilizați o versiune actualizată.

Materiale care vă blochează conexiunea WiFi

Pereții groși sunt buni pentru a împiedica zgomotul, dar împiedică funcționalitatea WiFi. Cele mai problematice materiale în acest sens sunt metalul, betonul și cărămida.

Dacă aveți pereți interiori din beton sau cărămidă, investiți în câteva puncte de acces wireless , apoi plasați-le cât mai aproape de dispozitivele în cauză. Acest lucru va crea o rețea locală wireless (WLAN) precum cele găsite în birouri, care îmbunătățește puterea semnalului și crește numărul de dispozitive pe care rețeaua le poate suporta.