Home / Știri / Afaceri și bani / Rețeaua X a lui Elon Musk valorează cu aproape 80% mai puțin decât atunci când a cumpărat-o

Rețeaua X a lui Elon Musk valorează cu aproape 80% mai puțin decât atunci când a cumpărat-o

Platforma de socializare cunoscută anterior sub numele de Twitter valorează cu aproape 80% mai puțin decât acum doi ani, când Elon Musk a cumpărat-o, conform estimărilor gigantului de investiții Fidelity.
Afaceri și bani Elon Musk
octombrie 3 2024, 02:02 3 minute timp de citire
Rețeaua X a lui Elon Musk valorează cu aproape 80% mai puțin decât atunci când a cumpărat-o

X nu se mai tranzacționează public după ce Elon Musk a plătit 44 de miliarde de dolari pentru a-l cumpăra în octombrie 2022.

Cu toate acestea, Fidelity dezvăluie ceea ce crede că este valoarea acțiunilor sale la X, iar aceste estimări servesc ca un barometru urmărit îndeaproape pentru starea generală a companiei.

La sfârșitul lunii august, acele acțiuni valorau doar 4,2 milioane de dolari, potrivit unui depus de duminică al Blue Chip Growth Fund al Fidelity.

Această nouă estimare marchează o scădere a valorii cu 24% față de ceea ce a estimat Fidelity la sfârșitul lunii iulie. Și reprezintă o scădere uluitoare de 79% față de cele 19,66 milioane de dolari pe care Fidelity a estimat că valorează acțiunile în octombrie 2022, când Musk a achiziționat Twitter.

Noua evaluare implică faptul că acesta consideră că X valorează acum doar 9,4 miliarde de dolari – foarte departe de cele 44 de miliarde de dolari pe care le-a plătit Musk. Alți investitori ar putea evalua X diferit.

Analiștii spun că prețul scăzut pentru X reflectă probabil scăderea veniturilor din reclame la companie, care nu mai publică valorile financiare trimestriale.

Sub proprietatea lui Musk, unii agenți de publicitate și-au exprimat îngrijorarea cu privire la conținutul extrem de pe platformă la care nu doresc să fie asociate mărcilor lor.

Un sondaj global recent realizat de Kantar a constatat că 26% dintre agenții de marketing plănuiesc să-și reducă cheltuielile pentru X anul viitor, cea mai mare retragere de la orice platformă publicitară globală importantă. Doar 4% dintre agenții de publicitate au spus că reclamele X oferă „siguranța mărcii” (certitudinea că anunțurile lor nu vor apărea aproape de conținut extrem), comparativ cu 39% la Google.

În noiembrie, Musk s-a confruntat cu o reacție din partea mărcilor, dintre care unele au oprit cheltuielile pentru X, după ce miliardarul a îmbrățișat o teorie a conspirației antisemită favorizată de supremații albi.

Musk și-a cerut mai târziu scuze pentru ceea ce el a numit „cea mai proastă” postare de pe rețelele sociale. Cu toate acestea, în timpul acelei scuze , Musk le-a spus, de asemenea, agenților de publicitate care fugeau: „Du-te la dracu”.

Dar X continuă să fie un jucător important în rețelele sociale sub proprietatea lui Musk. Compania a declarat că a avut 570 de milioane de utilizatori activi lunar în al doilea trimestru, în creștere cu 6% față de anul precedent.