Home / Știri / Internațional / Câteva tactici de dezinformare pe care Rusia le folosește pentru a încerca să influențeze alegerile din SUA

Câteva tactici de dezinformare pe care Rusia le folosește pentru a încerca să influențeze alegerile din SUA

Declarația recentă a Casei Albe a încercărilor Rusiei de a influența alegerile prezidențiale din SUA din acest an nu va surprinde pe oricine care a urmat tactici de dezinformare în timpul ultimelor alegeri din SUA .
Internațional Vladimir Putin SUA Alegeri SUA 2024
octombrie 2 2024, 23:44 6 minute timp de citire
Câteva tactici de dezinformare pe care Rusia le folosește pentru a încerca să influențeze alegerile din SUA

În timpul campaniei din 2020, Kremlinul a folosit instituțiile de presă sponsorizate de stat, canalul internațional de televiziune RT și site-ul de știri și postul de radio Sputnik, pentru a pompa o serie de conținut care pune sub semnul întrebării legitimitatea procesului democratic al SUA. De asemenea, s-a constatat că rețelele de roboți și troli sponsorizate de Rusia au promovat dezinformare și teorii ale conspirației în rețelele online.

De data aceasta, SUA au confiscat o rețea de domenii de internet conduse de rusi și au sancționat zece persoane, inclusiv pe Margarita Simonyan, redactor-șef al RT (fostul Russia Today), pentru „activități care urmăresc să strice încrederea publicului în instituțiile noastre. ”. Sancțiunile includ înghețarea oricăror proprietăți sau bunuri în SUA și, eventual, restricții pentru orice cetățean american sau companie care lucrează cu acestea.

SUA au acuzat, de asemenea, doi manageri ai RT din Moscova, Konstantin Kalashnikov și Elena Afanasyeva, conform legii privind spălarea banilor, că au plătit creatorilor de conținut din SUA pentru a promova „propaganda și dezinformarea pro-Rusia” în SUA. Procurorul general al SUA Merrick Garland a declarat că Rusia caută să-și creeze „rezultatul preferat” în viitoarele alegeri prezidențiale și să submineze sprijinul SUA pentru Ucraina în război.

Practicile pretinse de Departamentul de Justiție al SUA (DOJ) se potrivesc îndeaproape cu ceea ce eu și coautorii mei am identificat în noua noastră carte, Rusia, dezinformarea și ordinea liberală, ca fiind o practică standard în încercările rusești de a influența publicul internațional.

Iată cinci caracteristici cheie ale manipulării informațiilor din Rusia pe care le-am identificat și care pot ajuta la înțelegerea celui mai recent scandal de amestec electoral.

1. Folosirea influencerilor locali

DOJ acuză că angajații RT au plătit unei firme din Tennessee aproape 10 milioane de dolari (7,5 milioane de lire sterline) pentru a produce conținut de social media care se aliniază intereselor ruse, fără a dezvălui că finanțarea a venit în cele din urmă de la statul rus.

Câțiva dintre factorii de influență conectați la firma din Tennessee au declarat de atunci că dețin control editorial asupra conținutului lor și au negat cunoașterea oricăror legături către Rusia. Dar acest lucru se potrivește tiparelor identificate în cercetarea noastră.

În primul rând, RT a lucrat de mult timp cu spațiul mass-media populist de dreapta și adesea imită stilul și practicile mass-media populiste de dreapta din SUA. Acesta trimite frecvent link-uri către piesele lor pe site-ul său web și a promovat personalități din mass-media de dreapta și le-a distribuit emisiunile, precum și le-a prezentat pe propriile sale platforme.

Pe baza acestui fapt, RT a oferit adesea o platformă, finanțare și frâu liber personalităților media din statele pe care le vizează, ale căror convingeri cu adevărat susținute se potrivesc intereselor Rusiei. La urma urmei, cercetările confirmă că oamenii sunt mai susceptibili să creadă afirmațiile pe care le-au auzit în repetate rânduri, indiferent dacă acele afirmații sunt sau nu adevărate.

2. Știri false

Ca parte a acestui caz, SUA au confiscat o rețea de domenii de internet despre care se presupune că ar fi fost folosite pentru a promova informații false care vizează anumite subseturi ale populației SUA. Mascarandu-se ca site-uri locale, conținutul lor tinde să atingă preocupările sociale specifice și controversele care rezonează cu anumite grupuri țintă, precum și amplifică punctele principale de discuție din Rusia.

Am văzut acest lucru în trecut, când Agenția de Cercetare pe Internet, susținută de Kremlin, a înființat un site fals de știri de stânga și i-a înșelat pe freelanceri fără să vrea să contribuie cu conținut pentru operațiunile de informare rusești. Activitățile anterioare ale RT arată că nu are nicio reținere în a-și camufla în mod deliberat legăturile cu alte operațiuni și grupuri media.

Din cercetările noastre știm că aceste site-uri nu numai că fac referințe reciproce în mod obișnuit, ci și alte site-uri auto-denumite contra-mainstream pentru a-și spori credibilitatea cu anumite date demografice online.

3. Frica

O altă tactică comună pentru a menține conținutul credibil este legarea acestuia de temerile și preocupările care sunt deja importante în orice societate. De exemplu, Rusia nu a adus războiul cultural în SUA, dar a exploatat cu pricepere anxietățile societății americane în legătură cu acest subiect. Operațiunile mass-media din Rusia le-au adus în prim-plan fără a se implica cu ele în vreun fel semnificativ .

4. Întoarcerea scenariului

Moscova a negat în repetate rânduri orice implicare în campanii de influență, la fel cum a făcut-o în 2018, când Marea Britanie a acuzat statul rus de o serie de otrăviri cu Novichok în Salisbury. Pe atunci, politicienii și mass-media ruși au impulsionat o rețea complexă de teorii ale conspirației care reflectau acuzațiile din partea serviciilor de securitate din Marea Britanie și SUA.

Am văzut din nou răspunsul „scenariului inversat” din partea reprezentanților Rusiei de data aceasta. ambasadorul Moscovei la Washington, Anatoly Antonov, a respins acuzațiile SUA ca fiind un produs al „rusofobiei” – același termen folosit de ambasada Rusiei în urma otrăvirilor de la Salisbury.

Iar purtătoarea de cuvânt a Ministerului de Externe al Rusiei, Maria Zakharova, și-a repetat tema preferată din ultimii ani, acuzând SUA că au devenit o „dictatură neoliberală totalitară” . Acest lucru ar putea părea de râs din partea reprezentantului unui stat care a criminalizat critica la adresa invaziei sale în Ucraina. Cu toate acestea, minciunile cu fața goală și demiterile pline de umor merg adesea împreună în operațiunile de informare ale Rusiei.

5. Umorul

Statul rus folosește în mod obișnuit umorul în mod strategic , iar RT a apărut ca un pionier în utilizarea umorului pentru a legitima acțiunile Rusiei sau a neutraliza criticile .

Cu toate acestea, rețeaua nu folosește doar umorul pentru a raporta despre politica internațională. Abordarea sa de marca comercială este de a se include cu bună știință ca parte a glumei.

Rusia continuă să perfecționeze modul în care încearcă să influențeze agendele în afara granițelor sale și nu există nicio sugestie că acest lucru se va opri în curând.