Părinții oferă recompense pentru că cred că va ajuta copilul să atingă un scop dorit.
Copiii au adesea nevoie de încurajare pentru a face ceea ce trebuie, chiar și atunci când nu au chef să facă asta. Una dintre sarcinile noastre principale ca părinți este să ajutăm copiii să învețe cum să se comporte, să găsească mecanisme de adaptare atunci când vremurile sunt grele și să își atingă potențialul.
Abordarea recompenselor este folosită și în sălile de clasă. Copiilor li se oferă stimulente, cum ar fi autocolante, ștampile, semne timpurii și timp liber dacă termină devreme sau fac ceea ce li se spune.
Problema cu aceasta (chiar dacă copiii tind să le placă) este că poate schimba comportamentul în acest moment, dar este puțin probabil să schimbe ceva pe termen lung .
Înseamnă că copiii lucrează pentru o recompensă, mai degrabă decât să se implice în învățare sau să ia propria inițiativă.
O viziune restrânsă asupra succesului
Folosind recompensa în acest fel, pictăm „succesul” ca un rezultat specific, mai degrabă decât efortul pe care îl depune un copil sau un student.
De asemenea, se poate discuta că gestionarea eșecului este la fel de importantă ca și obținerea succesului. Oferirea de autocolante nu va construi reziliența psihologică sau nu va învăța copiii cum să păstreze spațiu pentru sentimente mari sau compasiune de sine.
De asemenea, știm că dezvoltarea socioemoțională și academică variază foarte mult pentru copii și adolescenți. Așadar, definițiile „succesului” ar trebui să fie suficient de flexibile pentru a se adapta la aceasta.
Cum să încadrezi succesul pentru copilul tău
Dacă vrem să-i facem pe tineri să învețe pe tot parcursul vieții – care vor fi automotivați și vor fi capabili să-și gestioneze emoțiile – cercetările în educație și psihologie ne spun că există modalități mai sănătoase de a aborda succesul.
Vorbește despre efort, nu despre succes
Aceasta înseamnă că vă concentrați pe proces, nu pe rezultatul final. Acest lucru este mai mult sub controlul unui copil. De exemplu, dacă copilul concurează în sport, ține conversația despre numărul de ori când s-a antrenat, mai degrabă decât dacă a obținut un anumit moment sau un anumit loc.
Dacă fac un examen important, concentrați-vă pe cât de mult au progresat în cursul anului pentru a ajunge la acest punct, mai degrabă decât pe o anumită notă.
Concentrează-te pe ceea ce motivează în mod intrinsec un copil
Sprijinindu-ne copiii în pasiunile lor, adoptăm și o abordare bazată pe punctele forte. Acest lucru înseamnă să vă concentrați pe pasiunile existente, mai degrabă decât să le băgați
Un copil ar putea fi fascinat de jocul de șah, de dansuri sau de pictură. Toate acestea pot implica comunicare, negociere, dezvoltarea abilităților, răbdare și procese detaliate. Deci succesul – dacă și când vine – este doar un bonus.
Păstrează-ți dragostea și grija necondiționată
S-ar putea să fii mândru de copiii tăi pentru că au realizat ceva mare (cum ar fi o notă bună la un examen sau un premiu). Dar dragostea și grija ta pentru ei nu ar trebui să se schimbe.
Nu spune lucruri dure și dureroase
Cu toții suntem frustrați de copiii noștri. Cu toții ne-am dori să facă ceea ce trebuie, ca să putem trece cu toții peste zi.
Dar, din păcate, tu ești cel mare. Deci, expresii de genul „și ACEST este motivul pentru care nu vei face echipă” sau „de ce nu poți fi mai organizat ca fratele A sau B?” sunt, de asemenea, profund inutile. Ele pot submina stima de sine și încrederea copilului dumneavoastră. Chiar dacă crezi asta, nu spune asta.
Deci, prin toate mijloacele, oferă-i copilului tău un răsfăț. Și sărbătorește ocazii speciale. Dar încercați să evitați să oferi în mod constant recompense ca stimulente pentru a face sau a realiza anumite lucruri.